2. september 2010

1. september 2010

Så blev det endelig dagen hvor jeg skulle af sted til Færøerne - jeg var ret spændt på hvordan det ville gå med lejligheden, om jeg kunne kende Rigmor i lufthavnen og i det hele taget hele turen.

Da jeg ankom stod Rigmor og ventede, som aftalt og vi havde ingen problemer med at kende hinanden. Rigmor havde taget Petur med derud.

Da vi kom til lejligheden var der ikke nogen til at tage i mod og udlevere nøgle osv. Rigmor ringede til det nr. jeg havde fået, men der var ikke nogen der svarede. Rigmor sendte en sms til hende og bad hende ringe når hun var klar til at tage i mod os. Vi gik ned i byen og drak en kop kaffe, mens vi fik udvekslet viden om vores familie. Og vi var oppe at se på huset som mine oldeforældre har boet i - heldigvis det samme som jeg fandt i sommer som jeg mente var det.

Endelig blev Rigmor kontaktet og vi kunne få nøglerne. Lejligheden er ikke særlig stor, men fin nok til mit behov de næste 7 uger. Køkkenet, eller hvad man kan kalde det, er to kogeplader, en vask og et køleskab, men det skal nok gå. Til gengæld er her jazzuci, ikke dårligt. Der kommer billeder senere

Da vi havde fået klaret det der skulle i lejligheden, kørte Rigmor mig op så jeg kunne handle.

Aftenen gik med at få kigget på de papirer med vores forfædre jeg har fået af Petur og se om jeg kunne få lidt styr på dem.

I weekenden er jeg inviteret til Petur i hans hus på Eysturoy, der kommer flere af hans døtre, dem glæder jeg mig meget til at møde.

1 kommentar:

  1. dejligt med sådan en velkomst i lufthavnen, og heldigt at du ikke skulle stå alene med din kuffert og talenterne ved en lukket dør

    SvarSlet