23. september 2010

Familiebesøg med oplevelser

I går skulle jeg ud til Rigmor, så vi kunne nå at få klaret alt det vi skal inden jeg skal hjem i næste uge. Vi mødtes ved Broen for at gå i butikker. Liges som vi skulle til at køre hjem, kom Jens Marten, Rigmors mand, og sagde at der var grind i bygden Sandvág på Vágar, og at de skulle bruge den bil vi kørte i. Jeg ville gerne have den oplevelse så jeg kørte med.

Da vi kom dertil efter en times kørsel, var de desværre færdige med at slå de hvaler ihjel der var - det havde taget 7 min.



I stedet kørte vi til havnen i Miðvág, hvor hvalerne skulle hives på land og parteres. Der var ca. 65 hvaler, så det tog sin tid, at få dem på land. Mens det blev gjort gik nogle andre og måle hvalerne så man kunne se hvor mange skind der er på hver hval. Dette foregår efter en hel speciel stok der bliver brugt til at måle med.




Da alt dette var overstået kørte vi hjem til Rigmor, hvor det så var meningen vi skulle have aftensmad og hygge. Men da vi fik at vide, at hvalerne skulle parteres fra kl. 19.30, blev vi alligevel enige om, at tage ud for at se det. Så ungerne blev indsamlet og vi kørte af sted til Miðvág. Hold da op hvor var der pludselig mange mennesker - alle skulle have deres del af "kagen".


Desværre fik dagen en kedelig afslutning, da huset yngste søn, Sonni, fik skåret sig i fingeren, så vi måtte en tur på skadestuen, i Torshavn, så han kunne blive syet med 3 sting. Så det blev sent inden vi om hjem


1 kommentar:

  1. Gode forklaringer, venter spændt på at du sender billeder ind af hvordan man parterer videre, så det er spiseklart ;)

    SvarSlet