11. september 2010

En stille uge

Det har været en stille men hyggelig uge. Jeg har været på landsarkivet og fundet slægtninge, og jeg har gennemgået de papirer jeg har fået at Petur og prøvet at finde hoved og hale i slægten.

Ellers er tiden brugt på at gå rundt i byen, tage en bybus og kører med tilbage til samme stoppested. Bybusserne er gratis, så det er en god måde at se byen på.

Fredag var jeg på et museum, der svarer til Nationalmuseet, det mest interessante var en udstilling om nationaldragterne - det viser sig, at de først rigtig er kommet frem i starten af 1900-tallet. Det så ikke ud som om der kommer mange på museet, jeg var den eneste gæst og iflg. gæstebogen havde der ikke været nogle gæster siden dagen før.

Lørdag ville jeg ud og finde Panduro Hobby som jeg havde set ligge et sted. Den ligger i et hjørne af et byggemarked, der var ikke så meget, og det var dyrere end hjemme, hvilket i sig selv er dyrt nok.

Derfra gik jeg op til hallen, hvor der er en rigtig flot udsigt over Torshavn. Turen tilbage skulle forgå på gåben da busserne var gået på weekend, men afstandene er heldigvis ikke større end at det er til at overskue.


Byens stadion, med rullegræs fra Danmark,
der havde en indbygget gave i form af en bikube - så nu er der bier på Færøerne
Tilbage i Torshavn var jeg forbi havnen og holdepladsen for de busser der kører ud i landet, for at finde en fartplan - derfra var det hjem og spise frokost.

I morgen overvejer jeg om jeg skal ud og kigge på det frilandsmuseum der ligger lidt uden for byen, jeg skal bare lige finde ud af, hvor langt der er, for bybusserne kører jo ikke, så det skal foregå på gåben, vejret har også en stor betydning. Ellers ligger der nogle turistattraktioner som jeg også skal have kigget på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar